The Monthly

The Monthly #6 Terugblik 2018

Het is aan het begin van de middag in Singapore. Opnieuw verdwijnt het lekkere ochtendzonnetje en de blauwe lucht langzaam achter een dikke laag grijze wolken. In de verte hoor ik het gerommel al weer aankomen. Inmiddels is dit een dagelijkse gewoonte. Het regenseizoen is duidelijk aan de gang en daarmee is het hier dan ‘winter’.

Ik kan nou niet echt zeggen dat ik daarmee de winter ook identificeer. Berichten als ‘het is zo koud in Nederland’ of vrienden op Facebook die foto’s delen van Durham in een dikke pak sneeuw, geven eerder een winter gevoel. Het meeste merk ik het nog wel door de kerstversieringen die overal in de stad te vinden waren. Waren die er niet geweest dan had ik totaal geen benul gehad van de winter en had ik het geloofd als we nog midden in de maand augustus zaten.

Maar hoe dan ook een zomerachtige winter met mijn eerste verjaardagsbarbecue ooit kan ik van mijn bucketlist afvinken. En dit is meteen een voorbeeld van hoe 2018 eruit gezien heeft: Een jaar vol nieuwe bestemmingen, avonturen en nieuwe mensen. Laten we bij het begin beginnen!

Januari
Met het ingaan van het nieuwe jaar moesten we nog snel wat bestemmingen afvinken voor we uit Amerika vertrokken. Al in de eerste week van het nieuwe jaar gingen we een lang weekendje weg. Atlanta in de staat Georgia stond al tijden op mijn lijstje. We bezochten het bekende CNN en het Coca Cola museum, maar ook minder bekende attracties zoals de Jimmy Carter Presidential Library. Echt een ontzettend leuke stad!

Voor het CNN gebouw in Atlanta

Maar al snel werd al het leuks ingeruild voor stress. Zaken regelen voor onze nieuwe verhuizing en pijnlijke gevoelens dat het afscheid nemen in Durham er snel aan begint te komen.

Februari
De laatste werkweken gingen in voor mij. Een emotionele periode. Ik vond het erg moeilijk om dingen los te laten en de nieuwe collega in te moeten werken.
Eind februari was mijn officiële afscheid en ging ik een weekje naar Nederland om familie en vrienden te bezoeken. Liet dat nou ook net de koudste week zijn van deze winter. Maar ondanks de kou veel plezier gehad!

Maart
Eenmaal weer thuis in Durham had ik nog twee weken de tijd om het hele huis door te lopen en spullen te sorteren in weg, meenemen of doneren. Langzaamaan begon ik ook al de koffers in te pakken voor zowel de verhuizing als onze vakantie die eraan zat te komen.

Gelukkig waren we in contact gekomen met de nieuwe bewoners van ons appartement. Zij wilden graag alle overige spullen (bank, bed, tafel en zelfs borden en bestek etc.) overnemen. Dit maakte het voor ons al een stuk gemakkelijker.

Willem heeft de afgelopen maanden ontzettend hard gewerkt en studeerde deze maand af. Erg spannend was het en leuk om eens mee te maken op een Amerikaanse universiteit. Dat moest natuurlijk gevierd worden met collega’s en eerder vierden we dit (in combinatie met een afscheidsfeestje) met vrienden.

Ondanks dat hij wat aanpassingen moest doen, mochten we toch op vakantie. We hadden altijd al een cross country roadtrip willen maken en eindelijk kwam deze droom uit!

April
Deze hele maand waren wij dwars door Amerika aan het reizen. Onze route was gebaseerd op het bezoeken van verschillende National Parks. Uiteindelijk bezochten we 9 staten en 15 National Parks. Onze vakantie eindigde met een bezoek aan de prachtige staat Hawai’i, waar we ons laatste, 16e, National Park bezochten.

Klik hier als je onze cross country verhalen terug wilt lezen?

Werken met uitzicht op Monument Valley

Mei
Na terugkomst van Hawai’i hadden we nog twee dagen voordat de familie van Willem op bezoek zou komen voor de diploma-uitreiking. Stress! Alles van de vakantie moest uitgepakt, gewassen, gestreken en weer opnieuw ingepakt worden voor ons vertrek naar Singapore.

De ceremonie voor de diploma-uitreiking was erg bijzonder. Zoiets zie je alleen op televisie. Met zijn allen in het football stadium luisteren naar speeches van de president van Duke en zelfs Tim Cook (je weet wel die van Apple) kwam een woordje geven.

Na afscheid genomen te hebben van Durham vertrokken we met zijn allen naar Miami, waar we op een cruise gingen door de Cariben. We bezochten de Amerikaanse Maagdeneilanden, Antigua, Barbados, Saint Lucia en Sint Maarten. Heerlijk om even tot rust te komen in een drukke en emotionele periode.
Vanuit de boot gingen we direct door naar Fort Lauderdale waar onze vlucht vertrok richting Singapore!

Hallo Barbados!

Juni, Juli, Augustus & September
De eerste maand stond vooral in het teken van dingen regelen. Appartement zoeken en spullen kopen. Willem begon na een week al met werk en ik hield mijzelf vooral bezig met mijn blog, nieuwe vrienden maken en het appartement verder inrichten.

Langzaam aan werden we steeds bekender met de stad, het eten, de mensen en cultuur. We bouwden een leuke vriendenkring op en gingen er samen regelmatig op uit om de stad te verkennen. Singapore heeft zo ontzettend veel te bieden dat we ons nog steeds niet vervelen.

Oktober
Na maanden lang Singapore verkend te hebben, had ik eindelijk Willem overtuigd om eens een weekendje uit de stad te gaan. We bezochten het eiland Pulau Penang aan de westkust van Maleisië. Op nog geen twee uur vliegen ligt dit paradijselijke eilandje. Echt ongelofelijk dat we daar voor een weekendje gewoon naartoe kunnen!

Pulau Penang National Park

November
November was een bijzondere maand want onze ouders kwamen op bezoek. Een week lang brachten we door in Singapore waarna we met mijn ouders door vlogen voor een weekje Maleisië. We bezochten onder andere Kuala Lumpur, Cameron Highlands, Melaka en Ipoh.

December
Hoewel ik zelf niet zo’n feestvierder ben, had ik toch besloten om dit jaar weer eens mijn verjaardag te vieren. 30 Is dan ook wel een beetje speciaal. Mijn eerst ‘winter’ verjaardagsbarbecue was een feit!

Nog geen week later vertrokken voor onze kerstvakantie naar Bali, Indonesië. We hadden besloten om EIN-DE-LIJK ons duikbrevet te gaan halen. Dit wil ik al sinds ik 12 ben, maar omdat ik van mening ben dat je zoiets moet onderhouden, heb ik het altijd wat vooruit geschoven. Azië is een duikersparadijs en op een uurtje vliegen van Singapore heb je al de meest prachtige duiklocaties. Het was dus een no-brainer.

Ons verblijf in Amed was heerlijk en ook de duikschool was erg professioneel. Na een weekje duiken bezochten we het plaatsje Ubud, midden in de rijstvelden. Hier hadden we een luxe villa zodat we de laatste dagen tot rust konden komen en genieten van lekker eten en een heerlijke spa behandeling.

Oud en nieuw vierden we samen in de bekende Marine Bay in Singapore. Hier bezochten we een gratis concert en genoten van het mooiste vuurwerk wat we ooit gezien hebben.

Happy 2019!

Hallo 2019!
We zeggen doei tegen een jaar vol nieuwe dingen en hallo tegen een, hopelijk, iets rustiger jaar.

Onze eerste vakantie van het jaar is al geboekt. 4 Januari vertrekken we voor een aantal dagen naar Cambodja. Hier gaan we de bekende tempels van Angkor Wat bezoeken. Inmiddels hebben we deze vakantie er al op zitten en binnenkort zullen hier blogs over uitkomen.

Verder hebben we nog geen concrete plannen gemaakt omdat Willem het eerste deel van het jaar les gaat geven op een universiteit hier in Singapore. Het is even afwachten hoe druk het gaat zijn en wanneer hij vrij kan nemen. Maar leuke ideeën hebben we altijd!

Wij wensen iedereen een reislustig en gezond 2019!!