Eilandhoppen Hawaii 2018

Aan het einde van de maand is het zo ver. Na vele malen ‘zeuren’ tegen Willem heb ik hem EIN-DE-LIJK zover gekregen om naar Hawaii te gaan. Toen wij onze cross country vakantie aan het plannen waren, schoot Hawaii weer eens in mijn hoofd. Willem en ik hebben het afgelopen jaar er veel over gehad. Vroeger was ik er al eens geweest en zou het ontzettend leuk vinden om met Willem er nog een keer heen te gaan. Vooral omdat ik weet dat hij dat ook een geweldige plek gaat vinden. Het leek me ook de perfecte afsluiter van 4 mooie jaren in Amerika.

Willem vond dat nu we de auto nog hadden we het vasteland verder moeten ontdekken. Goed punt natuurlijk, maar kom op we hebben het over Hawaii. Tickets waren spotgoedkoop en ook het argument ‘we vliegen wel een keer vanuit Singapore daar naartoe’ ging al snel van de baan toen de tickets 3x zo duur bleken te zijn. Een paar dagen later boekten we tickets (jeej!) om onze laatste vakantie in perfecte stijl af te sluiten.

Bekijk hier onze cross country roadtrip

10 Dagen alleen maar op het strand liggen, vinden wij zonde van onze vakantie. In Nederland zei ik altijd: ‘Dan kun je net zo goed naar Spanje gaan.’ Maar toch wilden we bijkomen van een drukke periode en onszelf kort opladen voor een nieuwe (drukke) periode. We besluiten sightseeing en relaxen op het strand dus te combineren.

Afbeeldingsresultaat voor aloha

De route en planning
Vanuit San Jose, Californië vliegen we naar Hawaii Big Island. We willen ontzettend graag de vulkaan bekijken. Op het vliegveld huren we een auto voor een aantal dagen en daarmee rijden we naar het plaatsje Volcano. Hier slapen we een paar nachtjes in een privékamer in een gezellig hostel. Dit ligt net buiten het Volcano National Park, lekker dichtbij dus.
Op de heen en terugweg van het vliegveld naar Volcano zullen we twee verschillende routes nemen zodat we onderweg nog kunnen stoppen en meer van het eiland kunnen bekijken.

Vanuit Big Island vliegen we later op de avond naar de hoofdstad Honolulu op het eiland Oahu. We slapen op een paar minuten lopen van Waikiki Beach wederom in een privékamer in een hostel. Op Oahu huren we voor een aantal dagen weer een auto om ook dit eiland goed te verkennen. Bezienswaardigheden zoals Pearl Harbor, de Dole Plantage, diverse hikes, surfen en Waimea Bay staan op het programma. En natuurlijk nog een heleboel meer!
Na al het rondreizen hebben we nog tijd om heerlijk een aantal dagen te relaxen op Waikiki Beach!

Vanuit Honolulu vliegen we weer terug naar Durham om daar onze laatste dagen in Amerika door te brengen voor vertrek.

Heb je leuke tips? Laat het weten in de reactiebox!

Lees hier het eerste reisblog van Hawaii – coming soon

2 gedachten over “Eilandhoppen Hawaii 2018

1. Mooie afsluiting van een mooie periode prachtig land de USA. In juni gaan we voor de 8e keer Naar de VS. Dit keer Washington en Oregon. Veel zin in. Jullie veel plezier en succes in de toekomst. Geniet van je verhalen. Klasse geschreven!!