Roadtrip 2018: Cross Country

Over een paar dagen is het zover: Onze (voorlopig) laatste roadtrip door Amerika gaat van start. Deze keer was de keuze door welk gebied we gingen reizen nóg moeilijker dan voorheen. We willen zo veel zien en doen maar dat past natuurlijk allemaal niet in één vakantie. Hallo luxe keuzestress! Maar gelukkig hebben we na veel wikken en wegen eindelijk een route bedacht waar we het beiden mee eens zijn. En niet zomaar een, we gaan namelijk het hele land doorkruisen!

Waarom cross country?

1. Toen wij onze eerste roadtrip in Amerika aan het plannen waren (in 2014), kwamen we al tot de conclusie dat we beide graag het land wilden doorkruisen. Voor ons is dit toch wel de ultieme roadtrip door Amerika.
  2. Een aantal vrienden van ons kregen ook de kans om dit te doen en we hoorden achteraf fantastische verhalen. Hierdoor werden we steeds enthousiaster en maakten we soms al stiekem plannen voor later.
  3. Voorheen waren onze vakanties veel te kort om zo’n roadtrip te maken en bleven we het uitstellen. Nu we binnenkort uit Amerika vertrekken hebben we eindelijk genoeg tijd en kunnen we deze roadtrip verwezenlijken.
  4. We wilden graag de bekende parken bezoeken aan de westkust.
  5. Voor ons is het simpelweg goedkoper om met de eigen auto naar het westen te rijden dan een vliegticket te boeken naar Los Angeles of San Francisco en een huurauto te huren.

De route
Voor nu hebben we deze voorlopige route vastgelegd. Maar zoals gewoonlijk zullen we onderweg veel andere dingen ontdekken en toevoegen aan onze reis.

Deze route stond niet binnen 10 minuten op papier. Een paar maanden van veel lezen, een hoop veranderingen en discussies zijn er over heen gegaan. Uiteindelijk hebben we besloten om de route te plannen rondom de National Parks. De reis mag dan wel de nadruk hebben op de parken, dat wil natuurlijk niet zeggen dat we verder niets bezoeken. Onderweg komen we langs diverse leuke steden en een hoop ander moois wat we natuurlijk niet over gaan slaan! We proberen tijdens deze laatste reis zoveel mogelijk moois mee te pakken.

Welke parken staan op het programma?
Natuurlijk is het onmogelijk om álle National Parks te bezoeken tijdens een vakantie. Wij kozen onze favorieten en we keken ook naar reistijd. Zo slaan we bijvoorbeeld het Big Bend National Park in het zuiden van Texas over, puur omdat dat gewoon te ver omrijden is. Ook hebben we een aantal parken ‘in de wacht’ staan. Deze voegen we wellicht toe aan onze reis als alles vlotjes verloopt, maar dat zien we pas wanneer we onderweg zijn. Deze parken willen we zeker bezoeken:

National ParkStaat
SequoiaCalifornië
Kings CanyonCalifornië
PinnaclesCalifornië

Wat voor vakantie gaat dit worden?
Ook deze keer reizen we weer met de auto en tent. Onderweg zijn we flexibel en zullen hier en daar vast wel eens een hotelletje boeken, vooral omdat Willem onderweg nog wat moet werken is goede Wifi wel belangrijk. Het ligt er natuurlijk aan hoe laat het dagelijks wordt en hoe het weer ervoor staat (we blijven goed-weer-kampeerders).
Zoals gezegd staat de vakantie vooral in het teken van de prachtige National Parks die Amerika te bieden heeft. Deze vakantie gaan we dus vooral voor de mooiste natuurplekken van de wereld. We gaan hiken, kamperen en ontzettend veel zien. Uitrusten doen we later wel!

Afbeeldingsresultaat voor national parks
Onze afsluiter van deze vakantie: Eilandhopen Hawaii Big Island en Oahu!

Volg ons tijdens het reizen
Tijdens vorige vakanties heb ik geprobeerd om up-to-date te blijven met mijn blogs. In het begin gaat dit prima, maar zodra de dagen voller en langer worden, schiet het erbij in. Ik merkte bij mijn vorige vakantie dat dat bij mij wat stress opleverde. Voor onze laatste USA vakantie heb ik besloten dit niet te doen en me geheel op de vakantie te storten en zoveel mogelijk te genieten. Ook gezien het feit dat we direct na de vakantie erg druk zijn, zal ik weinig tijd hebben om direct na de vakantie blogs te plaatsen.
Dat houdt me natuurlijk niet tegen om tijdens de vakantie te schrijven over wat we allemaal meemaken en zien! De blogs zullen alleen wat later in de zomer gepubliceerd worden, wanneer ik weer meer tijd gevonden heb.

Tijdens onze reis kun je ons blijven volgen via Instagram of Facebook voor ‘On the Road’ foto’s en wellicht met hier en daar een paar reistips!

Bekijk hier andere roadtrips die wij maakten door Amerika

11 gedachten over “Roadtrip 2018: Cross Country

1. Nou wij wensen jullie veel plezier, dat jullie veel mogen zien, goed weer en vooral veel veilige kilometers. We kijken uit naar de foto’s en verhalen.

Liefs,
    Papa en mama

2. Heel veel plezier op jullie laatste roadtrip, geniet er dubbel van. Wij gaan in mei een gedeelte van jullie reis maken. Have fun😀