Jaaroverzicht 2017

2017, het laatste volledige jaar dat we in Amerika doorgebracht hebben. En het is bijna ten einde. Hoewel we met ons hoofd dit jaar al 90% van de tijd in het nieuwe jaar hangen, blik ik toch nog even terug op wat dit jaar ons allemaal gebracht heeft.

2017 Begint
Januari begon natuurlijk met de inauguratie van de nieuwe president. Wat volgden waren diverse protesten en wij besloten hier ook aan mee te doen. Om te laten zien waar wij voor staan en om andere mensen, bekend of onbekend, te steunen in de onvoorspelbare tijd die er zou komen.
In de eerste maanden van het jaar liepen we o.a. mee in de bekende Women’s March, March for Refugees, Science March en Climate March. Never be silent!

Een nieuwe site
In april, na lang wikken en wegen, werd Kaat Keeps Going eindelijk een officiële pagina! Sinds die tijd heeft de pagina wat kleine veranderingen en uitbreidingen doorgemaakt. Langzaam aan krijg ik steeds meer lezers en wordt de pagina steeds uitgebreider. Soms erg lastig te combineren naast een full-time baan maar we proberen er het beste van te maken. Ben benieuwd wat 2018 in petto heeft voor de website!

Reisjes
In 2017 hebben we ook weer een aantal mooie reisjes mogen maken. Eind april/begin mei kwamen mijn (Karin’s) ouders voor de tweede keer op bezoek in Amerika. In eerste instantie zouden we in een week Washington D.C en New York bezoeken. Uiteindelijk kreeg ik twee weken vrij en breidden we de reis uit met o.a. Philadelphia, Amish County, Harrisburg, Harpers Ferry en het Shenandoah National Park. We propten onszelf, inclusief bagage, in de Yaris en reden hiermee langs de oostkust. Druk programma, maar we hebben ontzettend veel gezien en lol gehad met zijn allen!

Lees hier meer over deze roadtrip aan de oostkust

Ook Willem heeft in de zomer niet stilgezeten. Juni en juli is hij voornamelijk van huis geweest. Zijn eerste tripje was naar de westkust, San Diego. Omdat we dit jaar nog meer vakanties op de planning hadden staan was het voor mij helaas niet mogelijk om mee te gaan. Naar deze conferentie had hij een artikel opgestuurd en deze moest hij presenteren aan de hand van een poster. Natuurlijk heeft hij ook genoten van de stad.
Eind juni vertrok Willem naar Parijs voor een andere conferentie. Willems familie bezocht hem al in Parijs, waarna ze samen terug naar Nederland reden zodat Willem een weekje thuis door kon brengen.
Na Nederland ging Willem nog naar Oostenrijk om muziek te maken in het Wereld Jeugd Harmonieorkestproject. Dit werd georganiseerd door de dirigente van de harmonie hier in Durham. Veel bekenden uit het orkest in Durham waren er ook aanwezig wat natuurlijk ontzettend leuk was!

Willem maakt vrienden in La Jolla, CA, USA

Augustus stond in het teken van onze roadtrip naar het noord-oosten van Amerika. Voor we vertrokken besloten we via Upstate New York naar New England te rijden en weer terug naar Durham. Maar eenmaal in het noorden van de staat New York besloten we Canada in te rijden, onder het mom ‘nu we er toch zijn’. We voegden Ottawa, Montreal en Quebec toe aan onze reis.
Met een uitpuilende Yaris vol kampeerspullen en eten gingen wij het avontuur tegemoet. Alles op de bonnefooi. Uiteindelijk hebben we ruim 8000 kilometer gereden in ruim 3 weken om deze prachtige hoek van Amerika en Canada te ontdekken.

Taughannock Falls, NY, grootste aan de oostkust
Kustlijn van Maine
Klik hier om meer te lezen over de roadtrip naar New England en Canada

Naast deze grotere roadtrips zijn we ontelbaar veel weekendjes weg gegaan en hebben we de laatste bezienswaardigheden van onze bucketlist af weten te vinken.

Het slechte nieuws van 2017
De eerste werkdag na onze trip naar het noorden was nog maar net begonnen toen we het slechte nieuws kregen. De oma van Willem lag, na een operatie, ineens erg slecht. Willem vroeg direct of ik met hem mee wilde naar Nederland om zijn oma te bezoeken en hij is de hele ochtend met de verzekering bezig geweest om vliegtickets te regelen. Voor we het wisten zaten we in het vliegtuig op weg naar Nederland, maar helaas was zijn oma al overleden.
Uiteindelijk bleven we twee weken in Nederland, de eerste week voor de begrafenis en de tweede week was noodzakelijk om onze nieuwe visa te regelen via het consulaat. Het bezoek aan Nederland had voor ons veel dubbele gevoelens.

Een nieuw avontuur
Oktober was voor ons een spannende maand. Dit was namelijk de maand dat we te horen kregen of we wel of niet naar Singapore zouden verhuizen voor een nieuw avontuur. En zoals jullie al weten is het Willem gelukt om hier een baan te scoren!

Meer lezen over Singapore? Dat kan hier

Vooruitblik naar 2018
Zoals ik zei zitten we met ons hoofd al vaak in het nieuwe jaar. Wat staat er in het nieuwe jaar op het programma?

• Willem is ontzettend druk met afstuderen en papierwerk regelen voor onze verhuizing naar Singapore
  • Ik, Karin, hoef nog maar twee maanden te werken en kan me dan ook met andere dingen bezig houden
  • Hopelijk in januari kunnen we vliegtickets boeken voor een bezoekje aan Nederland in het voorjaar
  • Een cross country roadtrip naar het westen van Amerika
  • Willem’s afstudeercermonie
  • Een cruise door het Caribisch gebied met het gezin van Willem
  • Verhuizen naar Singapore

Kortom, 2018 lijkt een goed jaar te worden. We gaan het zien, meemaken en erover schrijven. Daarmee wil ik meteen jullie, de lezers van Kaat Keeps Going, bedanken! Zonder jullie was het natuurlijk allemaal voor niets!!

Wij wensen iedereen een geweldig 2018 en dat al je wensen uit mogen komen!!!

5 gedachten over “Jaaroverzicht 2017

1. Ik volg jullie al een hele tijd… je schrijft erg leuk. Ook leuk om gewoon te lezen hoe jullie werkend/studerend leven vergaat.
    En niet te vergeten… de verslagen over jullie trips.

Ga vooral zo door!!
    Veel plezier en succes met alles in 2018

2. Hoi Karin,

Voor jullie ook de beste wensen voor 2018 en dat alles mag verlopen zoals het een beetje gepland is en dat jij ook in Singapore je goed kunt gaan vermaken.

Groetjes uit Bakel

3. hoi Karin en Willem , wat maken jullie prachtige reizen zeg ! en … veel zien ! Heel mooi om te lezen , Je beschrijft het dan ook bijzonder mooi Karin .
    Dan wens ik jullie met deze een leuke jaarwisseling en een heel gelukkig 2018 ! met hartelijke groetjes Cissy van Tiel